Lasery diodowe i ich zastosowanie po leczeniu ortodontycznym

laser diodowyStale rośnie liczba osób dorosłych, które decydują się na leczenie ortodontyczne. Poprawa estetyki to jednak nie tylko wyrównanie uzębienia, lecz również zadbanie o estetyczny wygląd dziąseł. W sytuacji, kiedy uzębienie pacjenta zostanie idealnie poprawione, a stan dziąseł zostanie zlekceważony, ostateczny rezultat może nie być zadowalający. Sprawdź, jak sobie z tym poradzić.

Lasery stosowane w stomatologii

W dzisiejszych czasach rozwój technologiczny pozwala na zastosowanie zaawansowanych urządzeń przez lekarzy specjalistów z zakresu stomatologii. W nowoczesnych gabinetach wykorzystuje się lasery stomatologiczne, bez których nie sposób się już obyć. Zastosowanie laserów diodowych daje bardzo dobre efekty. Wykonanie nawet najbardziej precyzyjnego zabiegu nie jest już problemem dzięki laserom diodowym. Najważniejszy jest brak dyskomfortu dla pacjenta, który poddawany jest zabiegowi.

Lasery diodowe stosowane w stomatologii działają bezinwazyjnie. Zapewniają przy tym bardzo szybki czas gojenia się ran, nie ma konieczności stosowania szwów, pacjent nie jest narażony na żadne infekcje, a ich stosowanie jest niezwykle bezpieczne.

Zastosowanie lasera w stomatologii

Lasery diodowe znajdują wiele zastosowań. Wykorzystuje się je między innymi:

• w ortodoncji – np. przy odsłanianiu kła, podcinaniu wędzidełka,
  • w stomatologii zachowawczej – np. do żłobienia dziąseł czy jego wycinaniu,
  • do minimalizacji ryzyka infekcji I-wszego oraz II-giego stopnia,
  • do odczulania,
  • do wybielania zębów,
  • do usuwania zmian bakteryjnych,
  • do minimalizacji bólu pozabiegowego.

Ogromną zaletą laserów jest to, że wchodzą one w reakcje wyłącznie z wodą, hemoglobiną oraz melaniną. Dzięki temu mogą być one wykorzystywane również w miejscach, w których znajdują się implanty, czy inne uzupełnienia. Laser kauteryzuje, czyli – w przeciwieństwie do standardowo stosowanego skalpela – powoduje zamknięcie końcówek nerwowych, a to odpowiada za blokadę histaminy i zmniejsza dolegliwości bólowe. Brak odczuwanego bólu przez pacjenta pozwala na jego stosowania bez konieczności znieczulania.

Lasery diodowe są coraz częściej wykorzystywane w stomatologii i ortodoncji, a efekty ich działania skłaniają kolejne osoby do poddawania się zabiegom z ich wykorzystaniem.